Organisatie

NDC mediagroep is uitgever van een breed aanbod aan producten die specifiek gericht zijn op de provincies Groningen, Friesland, Drenthe, Flevoland en de kop van Overijssel.

Via 3 dagbladen en 45 weekbladen voorziet NDC mediagroep haar lezers en adverteerders van nieuws en informatie. De Leeuwarder Courant, Dagblad van het Noorden en het Friesch Dagblad kennen een lange uitgeef traditie. De dagbladen zijn goed zichtbaar in het dagelijks leven. De merken voelen zich verbonden met hun lezers en met de regio en tonen dit onder andere door op te treden als sponsor van evenementen. Het Weekblad is de verzamelnaam voor een groot aantal huis-aan-huiskranten. Naast deze weekbladen verschijnen er in vele steden en dorpen lokale huis-aan-huisbladen. Met deze verspreiding heeft NDC mediagroep in Noord-Nederland een bereik van 84%. Het uitgebreide productaanbod van NDC mediagroep zorgt ervoor dat het nieuws doordringt tot in de haarvaten van de noordelijke samenleving.

Je bent onderdeel van het brand en klantrelaties team. Het team bestaat uit 22 professionals en er heerst een informele sfeer. Er is veel ruimte voor initiatief en om de functie op jouw manier in te vullen. Je rapporteert aan de Marketing Director. Standplaats is 50% Leeuwarden, 50% Groningen.

Functie

Als Marketing Intelligence Analist / Marktonderzoeker ben je verantwoordelijk voor :

  • Het rapporteren over klantinzichten en – behoeften en campagneresultaten en meedenken met de marketeers over mogelijke verbeteringen op basis van deze inzichten.
  • Het aansturen van diverse onderzoeksbureaus.
  • Het verzamelen en analyseren van data en onderzoeksresultaten binnen het datawarehouse en externe bronnen.
  • Creëren van inzichtelijke rapportages, dashboards en presentaties.
  • Het geven van gevraagd en ongevraagd advies met betrekking tot onderzoek of verkregen inzichten.
  • Het analytische aanspreekpunt zijn binnen de afdeling als het gaat om klantloyaliteit, customer lifetime value en churn.
  • Toepassen van nieuwe ontwikkelingen in het vakgebied (data analytics en data science).

Functie-eisen

Je bent energiek en hebt een commerciële instelling. Je hebt kennis van marketing principes en terminologie en ervaring met het toepassen van relevante applicaties en automatiseringspakketten (bijv. Microsoft Dynamics/CRM en Google Analytics).

Daarnaast beschik je over:

  • (Bij voorkeur) een afgeronde wo opleiding (Marketing Intelligence), of minimaal een afgeronde hbo opleiding in bij voorkeur Marketing.
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring in een commerciële omgeving als Analist / Business Analist / Marketing Intelligence Specialist.
  • Ervaring in de uitgeverijbranche is een pré.
  • Uitstekende kennis van en inzicht in statistische methoden en technieken.

Aanbod

De kans om te doen waar je goed in bent en goed in wilt worden! Een ondernemende omgeving die volop in ontwikkeling is met ruime opleidings- en ontwikkelmogelijkheden.

In deze functie bieden wij je:

  • Een salaris conform de CAO voor het uitgeverijbedrijf, in schaal J.
  • Een persoonlijk keuze budget van 12% van je bruto jaarsalaris (inclusief vakantiegeld).
  • Flexibele werktijden.
  • Een abonnement op één van onze titels.

Sollicitatie

Ben jij de de Marketing Intelligence Analist / Marktonderzoeker waar wij naar op zoek zijn? Stuur dan je CV naar ons toe! Als je meer wilt weten neem dan contact op met Aline van der Steeg – el Farssi via 06 50 20 69 80 of a.v.d.steeg@cmotions.nl.