vrouw kijkt naar toekomst

Interview met Sophie Bode

27 oktober 2021
Artikel geschreven door Maarten Reeders, Senior Consultant
Sophie Bode

Wie ben je en wat is je achtergrond?

Ik ben Sophie, 25 jaar, geboren en getogen in Groningen. Na mijn bachelor Creative Business volgde ik de gecombineerde master Marketing Management & Marketing Intelligence aan de Rijksuniversiteit Groningen. Tijdens mijn master ontdekte ik hoe gaaf het is om een onderbuikgevoel te onderschrijven en concreet te maken met data. Om zo bij te dragen aan een bedrijfsdoelstelling. Als ik niet met werk bezig ben, speur ik naar toffe sneakers en kook ik graag voor vrienden en familie. Tijdens corona heb ik ook mijn creatieve kant ontdekt: ik schilder en maak zelf kleding. 

Waarom heb jij ‘ja’ gezegd tegen het Cmotions Talent Program?

Ik werd getipt door een medestudent van het Talent Program. Samen zijn we naar de open dag van Cmotions gegaan en daar groeide mijn interesse. De locatie, de interessante connecties van Cmotions plus de kennis en een flinke dosis enthousiasme van de trainers trokken me direct over de streep. Hoewel ik al veel kennis had van data, wist ik dat soft skills nét zo waardevol zijn. Hoe voer je een gesprek met een opdrachtgever? Hoe maak je niet alleen een analyse, maar breng je het ook duidelijk over? Die aandacht voor soft en hard skills vond ik terug in het Cmotions Talent Program

Wat heeft het Talent Program je nu al gebracht en waarom raad je iedereen ons Talent Program aan?

Wat ik prettig vind, is dat je in relatief korte tijd zóveel leert. Dat komt door de goede opbouw van het programma en de expertise van de trainers. Ik leer te werken met tools als SQL, Python en Power BI, maar ook hoe ik de juiste vragen stel, goed luister en snel tot de kern kom. Dat in een veilige omgeving waarin we elkaar helpen en je door het hoge niveau van de groep gestimuleerd wordt om het beste uit jezelf te halen. Vanuit Cmotions wordt er persoonlijk met je meegekeken waardoor je ontdekt wat goed bij je past en wat niet. Het Cmotions Talent Program voelt als de beste voorbereiding op een professionele loopbaan als Data Analist. 

Waar word jij nou écht blij van en kom je graag je bed voor uit?

Een goede burrata en alles met truffel kan ik niet weerstaan! Ik ben dus dol op de Italiaanse keuken. Maar als we het weer even over mijn mooie vakgebied hebben, dan stil ik mijn honger met creativiteit in combinatie met data. Creativiteit en data worden niet vaak in één adem genoemd. Toch matchen ze juist perfect. Zo kan ik echt mijn ei kwijt in dashboarding. Ik vind het gaaf om inzichten te halen uit data en met die informatie een bedrijf verder te helpen. Ik leer graag en ben helemaal in mijn element wanneer ik steeds beter word. 

Wat hoop je te vinden bij je toekomstige werkgever en wat breng jij dan met je mee?

In mijn ultieme baan maak ik voorspelmodellen, omdat ik daardoor iets waardevols kan toevoegen aan de toekomst van een organisatie. Ik heb sterke affiniteit met marketing, food en retail, dus iets in die richting lijkt me heel interessant. Maar belangrijker dan de branche, vind ik een open bedrijfscultuur. Waar collega’s elkaar vragen stellen en elkaar helpen om een gezamenlijk doel te bereiken. Een werkomgeving waar je je als een vis in ’t water voelt. Als een organisatie mij dát kan bieden, krijg je met mij een collega die veel enthousiasme en leergierigheid met zich meebrengt. En een sociaal vaardige en communicatief sterke Data Specialist! 

Heeft dit verhaal jouw interesse gewekt en ben je nieuwsgierig naar de nog beschikbare Talent Program kandidaten, neem dan contact met ons op via onderstaand formulier. Wil je direct contact? Mail of bel dan met Stefan van Rumpt, s.v.rumpt@cmotions.nl, 06 46 99 32 72.

Neem contact met ons op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.