Talent Program Cmotions

Interview met Simone Toneman

24 november 2021
Artikel geschreven door Maarten Reeders, Senior Consultant
Simone Toneman

Wie ben je en wat is je achtergrond?

Ik ben Simone, 25 jaar, geboren en getogen in Enschede. Inmiddels woon ik alweer een aantal jaar in Groningen en deze herfst verhuis ik naar Utrecht. Sport is echt een passie, daarom koos ik voor de bachelor Sportkunde aan de Hanzehogeschool Groningen. Vervolgens volgde ik een pre-master Marketing aan de Rijksuniversiteit Groningen en de gecombineerde masters Marketing Intelligence en Marketing Management. Een mooie combinatie van data science en klantpsychologie. In mijn vrije uurtjes sta ik het liefst op mijn snowboard, ik kan niet wachten om dit jaar weer op wintersport te gaan! Ook voetbal ik van jongs af aan en ik heb recentelijk ontdekt dat ik graag schilder. 

Waarom heb jij ‘ja’ gezegd tegen het Cmotions Talent Program?

Door mijn studies werd mijn interesse in data in combinatie met marketing aangewakkerd. Ik zag mezelf dus al in een toekomstige rol van Data Analist. Tijdens een Marketingcongres hoorde ik over Cmotions en het Talent Program. Ik zocht contact en na het eerste gesprek voelde het meteen goed. Cmotions bood precies wat ik zocht: de combinatie van soft skills, het werken met programma’s als Python en de tussenstap naar het werkveld. Want de universiteit geeft je een goedgevulde rugzak met theorie, maar je mist nog praktijkervaring. En natuurlijk is het super interessant dat je gebruik mag maken van het grote netwerk van Cmotions. 

Wat heeft het Talent Program je nu al gebracht en waarom raad je iedereen ons Talent Program aan?

Enerzijds heeft het Talent Program me meer bewustwording gebracht in het aanbrengen van structuur en het voeren van gesprekken. Hoe voer je een lastig gesprek en hoe bouw je een goede presentatie op? Ook al ben ik best goed in presenteren, een professionele training hierin is altijd fijn. Anderzijds heb ik ontzettend veel hard skills geleerd: van SQL en Python tot Power BI. Door er volledig in te duiken en praktijkcases te maken, leer je in korte tijd hoe een datagedreven proces van a tot z werkt. Ook is het fijn om samen te leren met andere studenten. Ik heb er zelfs vriendschappen aan overgehouden! Het programma is veelzijdig en helpt je bovendien met het vinden van je richting. Of dat nu consultancy of data science is bijvoorbeeld. Als je affiniteit hebt met data, maar de stap van de universiteit naar het werkveld te groot vindt, is het Talent Program absoluut aan te raden. Zo begin je veel zelfverzekerder aan je eerste baan! 

Waar word jij nou écht blij van en kom je graag je bed voor uit?

Ik vind het gaaf als ik een goedlopende code maak met een verrassende uitkomst. Data gebruik je om iets op feiten te baseren. Met een onverwachte uitkomst ervaar je echt het nut van data. Omdat ik creatief ben en veel met marketing heb, vind ik het ook interessant om marketingacties uit te zetten. En in dashboarding kan ik helemaal mijn creativiteit kwijt. Welk kleurgebruik is het meest effectief en hoe blijf ik weg van ellenlange rapporten door ervoor te zorgen dat de uitkomst in één oogopslag duidelijk wordt? Ik wil data begrijpelijk maken voor iedereen binnen de organisatie, ongeacht of iemand verstand heeft van data. En in mijn vrije tijd? Dan maak je me blij met een goede shopmiddag of een dagje strand. Maar het allerliefst ben ik in de bergen. ’s Winters om te snowboarden en ‘s zomers om tot rust te komen. 

Wat hoop je te vinden bij je toekomstige werkgever en wat breng jij dan met je mee?

Ik zie mezelf wel starten als Data Analist, maar uiteindelijk wil ik graag de Data Science kant op. De branche maakt me niet zoveel uit, de functie vind ik veel belangrijker. In mijn ultieme baan maak ik voorspelmodellen om er vervolgens de juiste marketingactie op uit te zetten. Het lijkt me te gek als ik dat ooit kan doen in combinatie met sport. Maar naast een uitdagende functie, zoek ik vooral een organisatie met een goede en informele werksfeer. De band met collega’s vind ik zó waardevol. Want als ik op mijn plek zit en met plezier en energie naar mijn werk ga, presteer ik veel beter. Wat je dan met mij krijgt? Een enthousiaste, energieke en sociale collega die nergens voor terugdeinst en alles van de positieve kant bekijkt. Ook al lijkt iets onmogelijk en is het soms een flinke puzzel, ik zoek toch naar een oplossing. Naast data weet ik dus veel van marketing: van factbased marketing tot het optuigen van marketingcampagnes. Dankzij mijn masters in het Engels en een half jaar studeren in Engeland, zit het met die taal ook wel goed! 

Heeft dit verhaal jouw interesse gewekt en ben je nieuwsgierig naar de nog beschikbare Talent Program kandidaten, neem dan contact met ons op via onderstaand formulier. Wil je direct contact? Mail of bel dan met Stefan van Rumpt, s.v.rumpt@cmotions.nl, 06 46 99 32 72.

Neem contact met ons op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.