Interview met Jip Hekerman

27 januari 2021
Artikel geschreven door Maarten Reeders, Senior Consultant

Wie ben je en wat is je achtergrond?

Ik ben Jip, 26 jaar, en woon in Heesch. Na mijn BSc Commerciële Economie wilde ik nog meer diepgang en heb ik in Antwerpen, aan de KU Leuven, mijn MSc Handelswetenschappen met specialisatie Marketing Management gevolgd. Hier kwam ik o.a. in aanraking met data & analytics. Zo bouwde ik een passie voor Marketing op en werd ik snel groot fan van data!

Ook heb ik tijdens mijn minor een succesvolle student company opgestart en gaven we tabletles aan ouderen. Een hele waardevolle ervaring waar ik veel van heb geleerd. Als persoon wordt ik omschreven als makkelijk in de omgang en communicatief sterk. In mijn vrije tijd hou ik van fietsen, technologie, koken en veel gezelligheid met vrienden.

Waarom heb jij ‘ja’ gezegd tegen het Cmotions Talent Program?

Tijdens mijn master volgde ik een cursus Marketing Intelligence, waarbij data werd gebruikt om marketinginstrumenten in te zetten. Ik vond dat vak zó interessant dat ik na mijn master ben gaan zoeken naar mogelijkheden om me hier verder in te verdiepen. Toen hoorde ik van een vriend en studiegenoot dat hij het Talent Program had gevolgd. Door hem ben ik enthousiast geraakt over Cmotions en wat je tijdens de trainingsweken leert. Een erg aantrekkelijk programma waarbij data direct wordt gekoppeld aan de praktijk. Ik ben erg blij dat ik de kans heb gekregen om mee te doen. Een extra verbreding en verdieping voor mijn volgende carrièrestap!

Wat heeft het je gebracht en waarom raad je iedereen ons Program aan?

Zoals ik al aangaf, heb ik hierdoor echt een verdiepingsslag kunnen maken. Tijdens dit programma versterk je zowel je hard- als softskills. Ik merkte dat ik bijvoorbeeld op het gebied van tooling nog stappen kon en wilde maken. Mezelf verder verbreden in Python en SQL was onwijs leuk en leerzaam. Beide tools hebben we veel gebruikt om een marketingcampagne uit te sturen en klantgroepen te bepalen. Door deze gave realistische eindopdracht en aanscherping van je softskills ga je met nóg meer praktijkervaring en het volste vertrouwen de arbeidsmarkt in.

Waar word je nou écht blij van en kom je graag je bed voor uit?

Om 07:30 opstaan in de bergen in Oostenrijk om, na een ontbijt en goede bak koffie, zo vroeg mogelijk op de skilatten te staan. Daar mag je me altijd voor wakker maken. Maar laat ik ’t voor nu bij het mooie data vak houden waar we het over hebben. Dan sta ik graag op voor een dagvullend programma waarin ik bezig kan zijn met data analyse en de discussie opzoek met collega’s binnen mijn organisatie. Ik ben namelijk van mening dat sparren met de mensen in de business uiteindelijk zorgt voor een veel beter eindresultaat. Mijn ideale rol bestaat dan ook uit de combi data en marketing in een rol als Data Analist, Database Marketeer of Marketing Intelligence specialist.

Wat hoop je te vinden in jouw droombaan of opdracht bij je toekomstige werkgever?

Een professionele organisatie met een informele werksfeer en drive. En een gezellige club collega’s waarmee ik elke dag met een glimlach kan samenwerken. Daarnaast hoop ik goede begeleiding te vinden en tegelijkertijd een bepaalde mate van vrijheid van handelen. Dat past het beste bij mij. Een uitdagende data rol met een goede work-life balance voor het onderhouden van die eerdergenoemde glimlach!

Zoek jij een young professional en spreekt Jip jou aan? Neem contact op met onze recruiter Maarten.

Maarten Reeders
Senior Consultant
06 28 43 63 17
M.Reeders@cmotions.nl
Maarten Reeders - Cmotions Recruitment