Talent Program - Interview met Gino

Interview met Gino Tjoa

28 mei 2021
Artikel geschreven door Maarten Reeders, Senior Consultant

Wie ben je en wat is je achtergrond?

Ik ben Gino, 28 jaar en woon in Amsterdam. Ik heb een Bachelor International Business & Management Studies, een Master in Marketing Management en een tweede Master in Marketing Analytics cum laude afgerond aan de Universiteit Tilburg. Tijdens mijn studies heb ik gewerkt als manager in een restaurant en daarnaast heb ik als zzp’er diverse opdrachten gedaan op het vlak Operations en Marketing. Denk aan het opzetten van monetization strategies voor een online nieuws start-up. En als online marketeer voor een Credit Management & Marketing Information organisatie de social media kanalen en website onderhouden, blogs geschreven en werkprocessen geoptimaliseerd.

Privé ben ik echt een gezelschapsmens dus in mijn vrije tijd spreek ik het liefst met vrienden af om samen te sporten, een terrasje te pakken of naar een festival te gaan!

Waarom heb jij ‘ja’ gezegd tegen het Cmotions Talent Program?

Ik had na mijn studies vooral veel theoretische kennis met betrekking tot mijn interesse data analytics. Maar ik miste nog de praktijkervaring om mezelf verder te kunnen ontwikkelen als data specialist en mijn kansen op de arbeidsmarkt te vergroten. Tijdens een online zoektocht vond ik al snel het Talent Program van Cmotions en dat bood mij de combinatie van marketing en met klantdata werken. En een verdiepingsslag op data analytische methodes en de praktische relevantie daarvan in het dagelijks bedrijfsleven. Daarnaast kende ik ook iemand die het Program al had gedaan en hij raadde het me meteen aan. Toen was mijn keuze zo gemaakt!

Wat heeft het je nu al gebracht en waarom raad je iedereen ons Program aan?

Een sterke verdieping in kennis waaronder tooling zoals Python, SQL en Power BI. Maar ook zeker persoonlijke ontwikkeling in presentatie- en gesprekstechnieken. Van de vraag achter de vraag achterhalen met je softskills, naar de probleemanalyse maken met je hardskills en weer terug naar je softskills voor het presenteren van je resultaten. Cmotions is een professionele organisatie met een sterke naam in dataland. En de onderlinge sfeer is erg goed, ik voelde me vanaf dag één thuis en dat is tot het einde niet veranderd. Ik ben geen enkele dag met tegenzin opgestaan en vind het zelfs oprecht jammer dat het al is afgelopen! Als je je dus wilt ontwikkelen tot een allround data specialist, dan moet je dit Program gewoon volgen.

Waar word jij nou écht blij van en kom je graag je bed voor uit?

Waar ik blij van word? Ik vind het een grote uitdaging om in big data te duiken, het probleem te achterhalen en vervolgens een datagedreven oplossing te creëren om bedrijfsprocessen te optimaliseren en KPI’s te realiseren. Ik wil graag een organisatie ondersteunen in het fact-based beslissingen nemen in plaats van alleen op gevoel. Oftewel het gezamenlijk onderbuikgevoel verrijken met feiten en cijfers!

En privé mag je me trouwens zondermeer wakker maken voor twee dingen. Aan de ene kant luxe horloges. Ik kan er niks aan doen, daar heb ik gewoon een zwak voor. En aan de andere kant voor lekker eten en dan vooral de Aziatische keuken.

Wat hoop je te vinden bij je toekomstige werkgever en wat breng jij dan met je mee?

Ik ga voor een organisatie met een informele werksfeer en niet te veel hiërarchie. Een werkomgeving waar iedereen de neus dezelfde kant op heeft om het gezamenlijk doel te bereiken. En een plek waar ik de vrijheid heb om mijn mening en visie te uiten en om te experimenteren. Ik gaf al eerder aan een gezelschapsmens te zijn dus ik werk graag samen in een hecht team. Verder vind ik het heel belangrijk dat een werkgever in de mens investeert. Zowel vaktechnisch als ook op persoonlijk vlak om te kunnen groeien en de beste versie van mezelf te kunnen worden.

Met mij krijgt een werkgever iemand met sterke analytische vaardigheden, een positief-kritische mening en de durf om de business te challengen. Ik neem niet zomaar iets voor lief, heb een sterke resultaatgerichtheid en de motivatie om te willen winnen. Ik ben een extravert die graag verbinding maakt en investeert in de band met collega’s. En verder een groot voorstander van eerlijk en duidelijk communiceren met elkaar oftewel zeggen waar ’t op staat.

Ik zie mezelf op dit moment in een rol als Database Marketeer of Data Analist. En dan bij voorkeur bij een professionele organisatie met een grote hoeveelheid klantdata en een team met data experts waar ik me aan kan optrekken. Op termijn wil ik graag inhoudelijk doorgroeien richting Data Science. Ik voel dat ik klaar sta en heb er zin in!

Zoek jij een young professional en spreekt Gino jou aan?

Neem contact met ons op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.