Lees hieronder ervaringen van kandidaten die bij ons de Cmotions Talent Program data & anlaytics hebben gevolgd.

Aadesh, Marketing Data Analist bij Manutan

“Tijdens de Talent Academy heb ik ontzettend veel geleerd van de kracht van SQL, dashboarding en tools voor statistische technieken zoals R, SPSS en SAS. In mijn werk pas ik vooral SQL en dashboarding-tools toe bij de preparatie en analyse van de data. Het was een leuke, uitdagende en intensieve cursus. “

Alina Tonoyan, Marketing intelligence analyst bij Proponent

“Tijdens de fulltime opleiding leerde ik niet alleen met verschillende tools werken en nieuwe analyse methoden en technieken, maar ik verbeterde ook mijn soft skills. Zoals het geven van een impactvolle presentatie en oefende ik gesprekstechnieken, waaronder het voeren van een intakegesprek. De enthousiaste groep mensen met wie ik de Talent Academy volgde, maakte het extra leuk!”

Arnold Hendrikse, Database Marketeer bij Alzheimer

“Dankzij de Cmotions Talent Academy kon ik met succes de sprong maken van mijn studie naar de data-werkvloer! De kennis en vaardigheden die ik opdeed waren direct toepasbaar in mijn nieuwe werkomgeving bij Alzheimer Nederland. En via het brede netwerk van Cmotions kom je dus effectief in contact met mooie werkgevers. Zeker een aanrader voor data-specialisten in spé!”

Bart Sluiters, Data Analist bij ING

“De masterclass laat je kennismaken met een specialistisch, uitdagend vakgebied. Je gaat net een stapje dieper in op de materie dan op de universiteit. Kortom erg leerzaam en het vergroot zeker je kansen op de arbeidsmarkt. Het is voor mij in ieder geval de ideale springplank geweest naar een mooie eerste werkgever!”

Deborah van den Boogaard, Customer intelligence analist bij ING

“Deelname aan de eerste Masterclass was erg leuk & leerzaam. Ik heb naast een verdieping van bekende marketing analyses veel geleerd over databases & statistische software. Ook heb ik kennis gemaakt met interessante mensen binnen mijn vakgebied. Met behulp van vele business cases ben ik ‘klaargestoomd’ voor het bedrijfsleven en terecht gekomen in het Customer/Business Intelligence werkgebied. Database marketing & analyses behoren hierbij (na 3 jaar nog steeds) tot mijn dagelijkse activiteiten.”

Erik van Nistelrooij, Data analist bij Cmotions

“Erg leuk om zes weken intensief samen te werken met de andere deelnemers. Iedere dag een andere trainer die meer inzicht gaf in het vakgebied, zowel inhoudelijk als praktisch. De praktijkopdrachten leerde me eerder opgedane kennis toe te passen op echte bedrijfscases. Daarnaast is het een enorm voordeel dat ik met diverse software heb leren werken die ik niet eerder had gebruikt, maar nu bijna dagelijks nodig heb. Daardoor is de Masterclass voor mij het middel om mezelf als junior te onderscheiden! Voor mij heeft het in ieder geval een leuke uitdagende baan als consultant bij Cmotions opgeleverd!”

Gerdin Verschoor, Database Marketing Analist bij Bindinc

“Een analytische baan gerelateerd aan marketing, leek mij wel wat. Er bleek echter 1 uitdaging te zijn, het gebrek aan relevante ervaring. In 6 intensieve weken heeft Cmotions mij in de vele aspecten van dit vakgebied opgeleid. De trainingen zijn erg divers van inhoud; van communicatieve vaardigheden tot het schrijven van SQL statements, maar ook tool kennis als SAS en SPPS komen aan de orde. Het interessante van alles is dat het geen theorie blijft, maar gelijk wordt toegepast in praktijkcases. De masterclass is een uitstekende referentie en heeft dan ook geleid tot een mooie functie.”

Joost van der leegte, Data analist bij Cmotions

“Eind 2013 heb ik deelgenomen aan de masterclass. Samen met een enthousiasten en leuke club ‘mede-studenten’ hebben we 6 weken hard gewerkt om de brug tussen de theorie van de universiteit en de (weerbarstigere) praktijk te slaan. Het niveau is hoog en uitdagend, je leert enorm veel in zeer korte tijd. Na 2 weken was het voor mij al duidelijk dat ik aan de slag mocht als Marketing Intelligence Consultant bij Cmotions. Een hele leuke, afwisselend en uitdagende baan met genoeg doorgroeimogelijkheden in een wereld die volop in de belangstelling staat.”

Kelly Geerlings, Database Analist bij Aldipress

“Tijdens mijn zoektocht naar een leuke startersfunctie, ontdekte ik dat factbased marketing de richting was die ik in wilde. Wat ook bleek, was dat het zonder werkervaring behoorlijk lastig was om iets te vinden. Toen ik de Masterclass op mijn pad kwam, wist ik dat dit precies was wat ik zocht! Wat volgde was een intensieve en leerzame periode, maar ook veel gezelligheid met de groep. De link tussen leren hoe met data om te gaan en real life marketing cases vond ik erg interessant. Daarnaast heb ik via Cmotions een baan gevonden, bij een bedrijf dat echt bij mij past. De Masterclass heeft me dus gebracht wat ik zocht: een vliegende start van mijn carrière!”

Maike Boumen, Consultant bij Oxyma

“De Masterclass heeft mij veel inzicht gegeven in de ‘Customer Intelligence’ wereld. In korte tijd heb ik veel kennis opgedaan op een inspirerende manier, mede doordat de trainers en sprekers specialisten zijn in dit vakgebied. De masterclass heeft een mooie balans tussen de theorie en de praktijk (aan de hand van cases) en is een perfecte brug naar je eerste baan.”

Maikel Nuijten, Data Analist Nederlandse Loterij

“Truth doesn’t take sides. People do.” Het omgaan met tools en technieken leer je vanzelf en is afhankelijk van je werkgever, maar het overbrengen van analyses en inzichten is m.i. een onmisbare skill waar de masterclass ruimschoots aandacht aan besteedt. De ‘Truth’ is pas waardevol als je de capaciteiten hebt om de ‘People’ de betekenis hiervan te laten snappen en ze de juiste richting op kunt sturen.

Nars Malesteijn, Database marketeer bij Achmea

“Ondanks dat ik een leuke en goede studie had afgerond (master Marketing Management) vroeg ik mij af wat ik als junior nu werkelijk kan bijdragen in een bedrijf. Deze masterclass kon wel eens de oplossing zijn om mij verder te specialiseren en te onderscheiden. Ik had al affiniteit met statistiek en marketing en wilde graag factbased te werk gaan. Dus ik greep mij kans en ik vond het fantastisch. Via deze masterclass heb ik een unieke competentie ontwikkeld met veel toekomstperspectief in onze economie. Daardoor heb ik een vliegende start kunnen maken, in de super leuke functie waar Cmotions mij aan gelopen heeft bij een top bedrijf.”

Niek Agema, Consultant bij Cmotions

“Nadat ik afstudeerde aan de Rijksuniversiteit Groningen (MSc. Marketing Intelligence), kwam ik er tijdens sollicitatieprocedures achter dat er een behoorlijk gat zat tussen de theoretische kennis die ik op de universiteit had opgedaan en de eisen die een werkgever stelt aan een startende data analist of database marketeer. De Masterclass van Cmotions heeft in korte tijd een brug geslagen tussen mijn theoretische bagage en de ervaring die van een starter gevraagd wordt. Door de afwisselende onderwerpen en (gast)docenten is de Masterclass bovenal een hele leuke, leerzame kennismaking met de arbeidsmarkt en het vakgebied van fact based marketing in het bijzonder.”

Nienke Kemp, Marketing & sales intelligence analist bij de Lotto

“Door deelname aan de Masterclass Marketing Data Analyse heb ik geleerd hoe statistiek in het bedrijfsleven in de praktijk gebracht wordt. Het was interessant om te horen over de ervaringen van de trainers in het vakgebied, en daarmee te leren wat bedrijven (kunnen) doen op het gebied van Database Marketing. In de 6 weken heb ik enorm veel geleerd, wat ik direct daarna al in de praktijk kon brengen in mijn huidige functie als Marketing & sales intelligence analist. De masterclass was voor mij de perfecte brug van universiteit naar het bedrijfsleven!”

Patty Rossou, Marketing data analist bij Bakker Hillegom

”De Masterclass was voor mij de opstap naar het werkveld van Customer Intelligence. Ik heb eerder getracht om hierbinnen werkzaam te worden, maar zonder bepaalde werkervaring, een zeer specifieke opleiding en/of een goed netwerk is dit erg lastig. Cmotions de juiste opleiding én een goed netwerk. Uiteindelijk heeft Cmotions er niet alleen voor gezorgd dat ik veel heb geleerd, maar mij ook geïntroduceerd bij mijn huidige werkgever. Door de krachtige marktpositie van Cmotions zijn zij een prima referentie voor de Masterclasser en hebben zij goede connecties met bedrijven.”

Rosanne Weber, Data resource specialist bij IKEA

“De Masterclass was voor mij de opstap naar het werkveld van Customer Intelligence. Ik heb eerder getracht om hierbinnen werkzaam te worden, maar zonder bepaalde werkervaring, een zeer specifieke opleiding en/of een goed netwerk is dit erg lastig. Cmotions de juiste opleiding én een goed netwerk. Uiteindelijk heeft Cmotions er niet alleen voor gezorgd dat ik veel heb geleerd, maar mij ook geïntroduceerd bij mijn huidige werkgever. Door de krachtige marktpositie van Cmotions zijn zij een prima referentie voor de Masterclasser en hebben zij goede connecties met bedrijven.”

Sander Rijken, Business analyst bij Reed Business

“De Masterclass was voor mij de brug van m’n studie naar het gewenste werkveld die ik anders niet had kunnen nemen. Je krijgt een uitgebreide en gevarieerde kijk in de keuken van marketing data analyse aangevuld met cases en trainingen. Cmotions heeft ervoor gezorgd dat deuren zijn geopend die anders gesloten waren gebleven. Al met al, een leuke, leerzame en kansrijke periode.”

Thije Boksebeld, Data analist Pon Automotive

“Ik heb de Cmotions Talent Academy ervaren als een perfecte springplank voor je werkcariere. Waar je studie veelal theoretisch is, ga je bij de Talent Academy echt aan de slag en werk je aan real-life cases. Tevens leer je werken met de juiste tooling. Door les te krijgen van mensen uit het vak krijg je echt handvatten die je gelijk kan gebruiken bij je (eerste) werkgever.”

Wouter Wester, CRM data analist bij PON

“Ik genoot tijdens mijn studie volop van het werken met data en het uitvoeren van uitdagende analyses, maar tijdens de Masterclass stond ik er al snel bij stil dat ik niet eens wist wat het verschil is tussen ‘marktonderzoek’ en ‘marketing data analyse’. Wat ik wil zeggen is dat je op de universiteit een grote rugzak met theoretische bagage krijgt. De Masterclass vult die rugzak nog wat verder aan, maar geeft je bovenal een perfecte gebruiksaanwijzing van alles wat in die rugzak zit. Mijn complimenten voor de Masterclass in zijn algemeenheid, Cmotions heeft mij met de Masterclass een fantastische mogelijkheid geboden. Daarnaast hebben jullie ons met open armen ontvangen, ook dat is erg veel waard.”

Contact

Fleur Miltenburg
Talent Program Coördinator
+31 6 55 89 74 63
f.miltenburg@cmotions.nl